Ponents

Patricia Butterini, mestra, Màster en Màrqueting digital i en comunicació, consultora senior d’EIM Consultors

La DIFERENCIACIÓ en el món del màrqueting educatiu: què és i què m’aporta? Per on comencem? En els últims anys, els centres educatius es troben en un moment delicat pel que fa a nombre de sol·licituds. Perquè un Centre Educatiu destaqui d’entre una oferta cada vegada més nombrosa i, aparentment, similar, les famílies volen un projecte educatiu innovador que aporti un valor afegit respecte a d’altres centres i, a més, cal comunicar-ho adequadament.

 

Jesús Alcoba, Director de la Escuela de negocios de La Salle. Autor de la Inspiració

Hi ha vida més enllà de la vaca porpra. A la retina de qualsevol ciutadà dels anomenats països desenvolupats arriben diàriament deu mil impactes informatius. Amb sort, un d’ells és el que anuncia la nostra escola. En aquest context, fa temps que cridar l’atenció va deixar de ser un repte per convertir-se en poc menys que un miracle. Un dels últims enfocaments ens aconsellava la via de la diferenciació afirmant que, si el nostre missatge és diferent, es fixaran en nosaltres. Res més lluny de la realitat.

 

Xavier García, llicenciat en Física, director de Maristes Girona, i Francesc Coll, llicenciat en Filologia Hispànica, sotsdirector de la mateixa escola; tots dos són impulsors del Projecte Salut i Esport a Maristes Girona

Projecte salut i esport a Maristes Girona. Des de fa uns anys, l’escola Maristes Girona desenvolupa una línia de visió que vincula salut i esport. S’ha fet un esforç perquè la comunitat educativa entengui els valors de l’esport i l’activitat física com un mecanisme per millorar la qualitat de vida de les persones. I s’ha apostat fort per valorar el talent esportiu en un context propi. Un factor diferencial en el qual creiem i en el qual ens estem implicant a fons.

 

Carlos Garnacho, pedagog i responsable d’Educació Digital i membre de l’equip directiu del col·legi Sant Gabriel, de Torroella de Montgrí

Fent que les coses funcionin: en aquesta presentació es pretén demostrar com un mètode estructurat d’organització de projectes i la gestió dels canals d’informació, juntament amb un procés de reflexió pautat, poden arribar a aconseguir treure el millor dels nostres equips de treball i, en última instància, dels nostres col·legis. La DIFERENCIACIÓ com a producte d’un mètode estructurat.

 

Toni Segarra va estudiar Filologia Hispànica i s’ha dedicat a la publicitat durant més de 30 anys en diferfents agències. L’any 1995 va fundar, amb altres publicistes, SCPF

L’escola és la marca més important que compren els pares en la seva vida. Encara que no tothom ho veu així, una escola és una marca. Però és una marca fàcil d’estimar, cosa que la distingeix de les altres: crea una relació fortíssima amb l’alumnat i les seves famílies. En què la determina, això? Com s’ha de gestionar una marca que, d’entrada, té un valor molt més alt que, per exemple, una marca de roba? Toni Segarra és conegut en el món de la publicitat per campanyes com BMW “¿Te gusta conducir?” o el d’IKEA “Benvingut a la República Independent de casa teva”
En aquesta Jornada serà entrevistat per Juanjo Fernandez, professor, comunicador i col·laborador de la FECC.